نرم افزارهای پرینترهای سه بعدی FDM و FFF 

نرم افزارهای پرینترهای FDM و FFF

نکته ای لازم به ذکر است در این بخش نرم افزار های در این بخش نام برده شده برای پرینتر های  اوپن سورس Open source یا (دست ساز یا ساخت آزاد) هستند و پرینتر های صنعتی به وسیله این نرم افزار ها کار نمیکنند و نیازی به این مراحل ندارند.

نرم افزارهای ذیل جی کد لازم برای ورودی پرینترهای FDM را آماده می کنند.

نرم افزارهای  cross platform که میتوانند انواع پرینترهای تکنلوژی FDM را کنترل و هدایت کنند همه ابزارهایی که در اینجا نام می بریم نیاز به یک نرم افزار روی کامپیوتر دارند.

 

Ultimaker Cura  Ultimaker

Ultimaker Cura  Ultimaker
Ultimaker Cura  Ultimaker

کورا یک نرم افزار آماده سازی و اجرای  پرینت است که توسط شرکت التی میکر ساخته شده است

از آنجایی  که کورا اپن سورس است استفاده آن فقط به پرینتر های سه بعدی محدود نمیشود این نرم افزار سریع راحت و خود آموز است این نرم افزار به تازه کارانی که یک نرم افزار قدرت مند و در عین حال ساده نیاز مند هستند توصیه  میشود

ReplicatorG   ReplicatorG

ReplicatorG   ReplicatorG
ReplicatorG   ReplicatorG

ک نرم افزار اوپن سرس است کامل برای پرینت سه بعدی است که از اسلایسر اسکین فرج استفاده کرده است این نرمافزار در ماشین های  میکر بوت ،تینکو ماتیک،  کاپ کیک، سی ان سی  ریپ ریپ پرینتر و دستگاه های سی ان سی معمولی استفاده میشود

Simplify3D  Simplify3D

Simplify3D  Simplify3D
Simplify3D  Simplify3D

از این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار برش زن و مدیریت پرینتر حرفهای استفاده می شود. ویژگی های قدرتمند برنامه به شما این امکان را میدهد که مدل های سه بعدی خود را قبل از پرینت ببینید اصلاح و آماده و برش زنی نمایید. این نرم افزار یک برش زن بسیار سریع است و همچنین دارای یک ساپورت ساز پیشرفته می باشد که کاربر پیش نمایش خوبی را ارائه میدهد، این امر باعث شده نرم افزار توجه بسیاری از کاربران حرفه ای را به خود جلب نماید.

Slic3r   Slic3r

Slic3r   Slic3r
Slic3r   Slic3r

اسلیکر یک نرم افزار آزاد برش زن است این نرم افزار اپن سورس سریع است و نتایج خوبی از قطعه میدهد اما تنظیمات آن در ابتدا نیاز به کمی دست کاری دارد.